czwartek, 28 marca 2013

Kolekcjoner: KONIE. Elwyn Hartley Edwards

Teraz czas na moją pierwszą końską książkę, którą dostałam w posiadanie jakieś trzy lata temu.

Liczba stron: 256
ISBN: 9788371845932
Data wydania: 2006
Wydawnictwo: Wiedza i życie 

Głównie zajmuje się rasami koni, lecz 40 pierwszych stron poświęcone jest czterokopytnym i jeździectwu ogólnie: rodzina koniowatych, pierwsze rasy, budowa konia, cykl życiowy, maści, odmastki, chody, sprzęt, sport. Z pewnością całkiem dobra pozycja dla zaczynających przygodę z tymi wspaniałymi zwierzętami - łatwo pozwala przyswoić teoretyczną wiedzę. Jednak pozostała część książki - rasy - już nie każdego zaciekawi, bo po przeczytaniu opisów jakichś stu gatunków na pewno niewiele z tego zapamiętamy.

Mnie osobiście brakuje w książce po prostu chwytających za oko zdjęć. Tak, wiem, iż nie jest to album, ale jak dla mnie to wszystko jest zbyt fachowe i jakby surowe. Zdjęcia ras zawsze na białym tle jednych zachęcają, innych raczej przeciwnie. Ale na brak wyczerpujących informacji ciężko tu narzekać, toteż dość często sięgam po tę książkę i korzystam z niej na bieżąco. Nie zapominajmy, że średnio nadaje się ona do typowej lektury, gdyż jest to, jak to ja określam, swego rodzaju poradnik z literaturą fachową.
Warto dopowiedzieć, że pozycja ta nie obciąża zbyt portfela, w przeciwieństwie do poniektórych.

Opis

Pozdrawiam!

Invis~

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz